Power Yoga Oefeningen Die Iedereen Uit Kan Voeren

power yoga

Steeds meer mensen ontdekken de vele voordelen van het beoefenen van power yoga. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee, omdat mensen die aan yoga doen over het algemeen veel beter in hun vel zitten dan mensen die dit niet doen. In dit artikel wil ik je helpen om met power yoga te beginnen. Ik doe dit door in dit artikel te schrijven over makkelijke oefeningen. Deze oefeningen kan iedereen uitvoeren. Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel net zo enthousiast bent als ik over power yoga. Laten we dus maar snel beginnen.

Hieronder worden de verschillende oefeningen één voor één uiteengezet.

Deze video laat je een paar beelden zien van power yoga houdingen die je uit kan voeren.

De wind houding

Deze houding is erg goed om je niet alleen te ontspannen, maar ook om gewicht te verliezen. Je voert de oefening als volgt uit: Je zorgt ervoor dat je op je rug gaat liggen en trekt vervolgens je benen naar je toe. Het is de bedoeling dat je je knieën met je handen vastpakt.

Als je dit voor elkaar hebt gekregen is het belangrijk dat je met één been wat druk uitoefent op je onderbuik. Het is belangrijk dat je deze druk ook weer van je buik afhaalt. Als je dit een paar keer hebt gedaan, kan het gebeuren dat er wat lucht ontsnapt. Dit zorgt er namelijk voor dat je geen opgeblazen gevoel meer hebt.

Als je klaar bent met deze oefening, kan je gaan staan en schud je je lichaam nog even lekker los.




De cobra houding

Deze houding is erg goed voor je onderrug. Je voert deze houding als volgt uit: Je zorgt ervoor dat je met je buik op een matje ligt. Vervolgens plaats je je handen naast je schouders op de mat.

Als dit gelukt is, is het de bedoeling dat je je schouders omhoog drukt. Je zal merken dat hierdoor je rug ook los komt van de mat. Dit is juist de bedoeling. Het is alleen niet de bedoeling dat je benen ook los komen van de grond. Hierdoor zal je je onderrug moeten buigen.

Probeer je armen zo ver mogelijk te strekken, hierdoor is de buiging van je onderrug namelijk maximaal.

Als het je gelukt is om je armen zo volledig mogelijk te strekken, is het belangrijk dat je deze houding zo lang mogelijk aanhoudt. Ook is het belangrijk dat je langzaam door je neus in en uit blijft ademen.

Als je klaar bent met deze oefening, kan je langzaam weer op de mat gaan liggen en overeind komen. Ik hou ervan om mijn lichaam nog even lekker los te schudden voordat ik verder ga.

De booghouding

Deze houding is misschien wat moeilijker om uit te voeren als je net begint met power yoga, maar het is zeker mogelijk met wat oefening. Hoe dan ook, je voert de houding als volgt uit:

Je zorgt ervoor dat je met je buik op een matje ligt. Vervolgens is het de bedoeling dat je je benen naar boven slaat. Tegelijkertijd moet je je benen met je handen vastpakken. Dit is het punt wat deze oefening zo moeilijk maakt.




Daarom dit je in het begin ook niet lukken, maar als je blijft oefenen zal het steeds makkelijker gaan.

Als het je wel lukt om je benen vast te pakken met je handen, is het de bedoeling dat je dit zo lang mogelijk aanhoudt. Ook moet je bij deze oefening rustig door je neus in en uit ademen.

Als je klaar bent met deze oefening laat je je benen rustig los en zorg je ervoor dat je op de mat gaat liggen. Vervolgens kom je langzaam overeind en schud je je lichaam nog even los.

Opzij gebogen stretch

Deze oefening is erg goed om al het overtollige vet te verbranden. Je voert deze oefening als volgt uit:

Zorg ervoor dat je in een ontspannen houding op een matje staat. Zorg er ook voor dat je handen ontspannen naast je lichaam hangen.

Nu is het belangrijk dat je je handen achter op je rug in de gebedshouding plaatst. Als dit gelukt is, is het de bedoeling dat je je lichaam naar links buigt.

Hierdoor zal je merken dat je je taille stretcht. Ook bij deze oefening is het belangrijk dat je rustig door je neus in en uit blijft ademen.

Als je klaar bent met deze oefening aan de ene kant, is het belangrijk dat je hem aan de andere kant herhaalt. Als je de oefening ook aan deze kant hebt uitgevoerd, kan je je lichaam nog even los schudden en kan je weer verder met je dag.

Dit Engels talige artikel geeft je nog meer informatie over wat je precies aan power yoga hebt en wat je voordelen voor je lichaam zijn.

De strijder

Deze oefening is erg goed om af te vallen en tegelijkertijd ook nog eens wat spieren te kweken. Tijd om te kijken hoe je deze power yoga oefening uit moet voeren.

Ten eerste is het belangrijk dat je ontspannen op een matje staat. Vervolgens is het de bedoeling dat je je armen zo ver mogelijk spreidt. Plaats vervolgens je rechterbeen naar voren en plaats je linker been naar achteren. Nu is het belangrijk dat je je armen zo ver mogelijk omhoogsteekt.

Als je deze houding aan hebt genomen, is het de bedoeling dat je hem zo lang mogelijk aanhoudt. Ook moet je bij deze oefening ervoor zorgen dat je rustig door je neus in en uit ademt.

Als je klaar bent met deze oefening, is het slim om je lichaam nog even lekker los te schudden.




Zittend voorover gebogen

Deze oefening is erg goed om buik vet kwijt te raken. Je voert deze oefening als volgt uit.

Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je op een matje zit en dat je benen naar voren staan. Nu is het de bedoeling dat je met je handen je beide voeten vastpakt.

Dit kan in het begin erg moeilijk zijn om voor elkaar te krijgen, maar met wat oefening zal het zeker lukken.

Als het je gelukt is om je voeten vast te pakken, is het de bedoeling dat je deze houding zo lang mogelijk aanhoudt. Ook moet je natuurlijk weer goed door je neus in en uit ademen.

Als je klaar bent met deze oefening, vind ik het fijn om mijn lichaam nog even lekker los te schudden.

Ik hoop dat je wat aan deze power yoga oefening hebt gehad. Ook hoop ik dat je na het lezen van dit artikel enthousiast bent geworden om zelf ook deze oefeningen uit te gaan voeren.

Lees meer artikelen over yoga

Nog meer leuke artikelen wachten hieronder op je.

Dit artikel legt je precies uit wat yoga is en wat je vele voordelen ervan zijn op je lichaam en geest. Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel zelf ook aan yoga gaat doen.

Dit artikel zet precies voor je uiteen wat hatha yoga is en wat je er zoal aan hebt. Ik hoop dat je er wat van opsteekt en dat je na het lezen van dit artikel zelf ook aan hatha yoga gaat doen.

In dit artikel lees je alles over de vele verschillende soorten yoga die er allemaal bestaan.

In dit artikel lees je alles over een paar handige yoga oefeningen die je lekker thuis uit kan voeren. Ik voer mijn oefeningen het liefst thuis uit.

In dit artikel lees je alles over de yoga meditatie die je kan helpen om zowel leniger te worden als lekker te ontspannen.