Eenvoudige Yoga Oefeningen Die Iedereen Uit Kan Voeren

eenvoudige yoga oefeningen

Steeds meer mensen ontdekken de positieve werking van yoga. Hier ben ik uiteraard erg blij mee. Om ervoor te zorgen dat nog meer mensen yoga gaan beoefenen, heb ik besloten om een artikel te schrijven met eenvoudige yoga oefeningen die voor iedereen uit te voeren zijn. Ik hoop dat mensen na het lezen van dit artikel nog meer gemotiveerd zijn om met yoga te beginnen. Laten we dus maar snel gaan kijken hoe je deze oefening uit moet voeren.

Hieronder worden de oefeningen één voor één verder uiteengezet.

Ik begin met een video die de Egyptische zonnegroet voor je uiteenzet.

De berghouding

Dit is de makkelijkste oefening die je maar kan bedenken binnen de yoga. Je voert deze oefening als volgt uit. Ten eerste moet je er voor zorgen dat je met beide benen stevig op de yoga mat staat.

Vervolgens is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat beide armen ontspannen naast je lichaam hangen. Ook is het belangrijk dat je rug recht is.

Wanneer al deze dingen gedaan zijn, is het belangrijk dat je je ogen sluit en langzaam adem haalt. Ikzelf hou ervan om via mijn neus adem te halen, omdat dit ervoor zorgt dat ik me kan ontspannen.

Ikzelf vind het altijd erg fijn om deze oefening lekker lang aan te houden, juist vanwege de ontspannende werking. Daarom raad ik je aan om deze oefening ook minimaal vijf minuten aan te houden.

Als je klaar bent met de uitvoering, is het handig om je lichaam nog even lekker los te schudden. Dit zorgt er namelijk voor dat je nog meer ontspant.




De kind houding

Dit is ook een goede oefening die je uit kan voeren om ervoor te zorgen dat je ontspant. Je voert deze oefening als volgt uit. Je zorgt ervoor dat je op een yoga matje staat. Vervolgens is het de bedoeling dat je op je knieën gaat zitten en je handen voor je op de mat plaatst.

Als je dit gedaan hebt, moet er als het goed is een soort tafelblad ontstaan van je rug. Als dit het geval is, kan je verder met het volgende deel van deze oefening.

Nu is het namelijk de bedoeling dat je je heupen naar achteren laat zakken. Je moet deze net zo lang laten zakken totdat ze je hielen aanraken. Ook is het de bedoeling dat je voorhoofd de mat aanraakt. Als je al deze dingen gedaan hebt, moet je alleen nog je armen zo ver mogelijk naar voren steken.

Ook deze oefening vind ik erg fijn om uit te voeren. Daarom raad ik je aan om hem ook lekker lang uit te voeren. Je dan namelijk merken dat je volledig tot rust komt.




Als je klaar bent met deze oefening, raad ik je aan om je lichaam nog even lekker los te schudden.

Staan voorover gebogen

Deze oefening wordt al iets moeilijker, maar met wat oefening is hij zeker uit te voeren. Je voert hem als volgt uit. Je zorgt ervoor dat je met beide benen stevig op een matje staat. Vervolgens is het de bedoeling dat je vanuit je heupen naar voren buigt. Het is hierbij de bedoeling dat je benen recht blijven.

Probeer zo ver mogelijk naar voren te bewegen. Het is namelijk de bedoeling dat je met je hoofd je benen aanraakt.

Ik kan me voorstellen dat dit in het begin best lastig is, maar met een beetje oefening is hij zeker uit te voeren.

Als het je gelukt is om je hoofd tegen je benen aan te krijgen, is het de bedoeling dat je deze houding lang aanhoudt. Daarom raad ik je aan om deze oefening dan ook een paar minuten aan te houden.

Deze oefening is erg goed voor mensen die hun lenigheid willen verbeteren. Dit komt omdat je je namelijk zo ver mogelijk naar voren buigt en hierdoor je beenspieren uitrekt. Dit zorgt ervoor dat je na verloop van tijd steeds leniger wordt.

De cobrahouding

Deze oefening is erg goed voor je rug. Je voert deze oefening als volgt uit. Je zorgt ervoor dat je op een matje staat. Vervolgens is het de bedoeling dat je langzaam op de mat gaat liggen. Wanneer dit gelukt is, is het de bedoeling dat je je handen naast je schouders plaatst en deze omhoog duwt.

Hierdoor komt je buik namelijk los van de mat. Het is de bedoeling dat je heupen en benen wel op de mat blijven liggen. Hierdoor zal je rug een beetje gaat krommen.

Probeer bij deze oefening je armen zo ver mogelijk te spreiden, hierdoor moet je je rug namelijk maximaal krommen. Ook helpt het om je hoofd ook nog naar achteren te slaan.

Als je deze houding aan hebt genomen, is het belangrijk dat je hem zo lang mogelijk aanhoudt. Ikzelf hou ervan om deze oefening minimaal drie minuten aan te houden. Dit komt omdat ik heb gemerkt dat ik hierdoor mijn rug optimaal ontspan.

Als je klaar bent met deze oefening, is het de bedoeling dat je je lichaam nog even lekker los schud.




De boothouding

Deze oefening is erg goed om je buik gespierder te maken. Je voert deze oefening als volgt uit. Je zorgt ervoor dat je op een yoga matje gaat liggen. Vervolgens gooi je je benen en je schouders omhoog. Nu is het de bedoeling dat je je benen met je handen vastpakt. Hierdoor ontstaat er een soort cirkel tussen je buik en je armen.

Je zal merken dat deze oefening is het begin best wel wat kracht kost, maar na verloop van tijd steeds minder. Dit komt voornamelijk omdat je buikspieren sterker worden. Daarom raad ik iedereen die een strakkere buik wil deze oefening dat ook zeker aan.

Als je de houding aan hebt genomen, is het de bedoeling dat je hem een tijdje aanhoudt. Ikzelf hou ervan om deze oefening ongeveer drie minuten aan te houden. Hierdoor worden mijn buikspieren maximaal aan het werkt gezet.

Als ik klaar ben met deze oefening, hou ik ervan om langzaam overeind te komen en mijn lichaam nog even lekker los te schudden.

Ik hoop dat je wat aan deze eenvoudige yoga oefeningen hebt gehad en dat ze je zullen helpen om te ontspannen.

Lees meer artikelen over yoga

Lees nog meer leuke artikelen van deze website.

Dru yoga is een leuke en interessante vorm van yoga die je zeker moet gaan beoefenen. Ik ben erg blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze vorm eens uit te proberen. Ik hoop dat jij hem ook erg leuk vindt om te beoefenen.

Als je dit artikel hebt gelezen, ben je in staat om een paar van de eenvoudige yoga houdingen aan te nemen. Deze houdingen zijn ideaal voor mensen die net zijn begonnen met het beoefenen van yoga.

Ik hou altijd wel van een uitdaging en heb me daarom eens verdiept in de wereld van power yoga. Ik vind dit een erg interessante vorm van yoga en raad deze dan ook aan iedereen aan om uit te voeren.

In dit artikel ontdek je het antwoord op de vraag: Wat is yoga nou eigenlijk? Ook vind je hier een duidelijk antwoord op de vraag wat je er allemaal aan hebt. Ik hoop dat je het een handig en interessant artikel vindt.

In dit artikel ontdek je alles over hatha yoga en wat de vele voordelen van deze vorm van yoga allemaal zijn voor je lichaam en geest. Lees het daarom nu meteen.