Dru Yoga Oefeningen Die Iedereen Uit Kan Voeren

dru yoga oefeningen

Er is een nieuwe vorm van yoga die snel aan populariteit wint. Deze vorm staat bekend as dru yoga. In dit artikel wil ik je een paar oefeningen leren die je uit kan voeren. Deze vorm van yoga is iets moeilijker om uit te voeren, maar het zorgt er wel voor dat je een flexibeler lichaam krijgt. Om de oefeningen uit te voeren heb je niet meer nodig dan een matje en sportkleding. Daarom zeg ik laten we maar gauw gaan kijken naar de verschillende oefeningen die er bestaan.

De dru yoga oefeningen worden hieronder één voor één uiteengezet.

Hieronder vind je een Engels talige video die je meer informatie geeft over deze vorm van yoga.

De voorover gebogen hond

Dit is een oefening die goed is voor je bovenbeenspieren. Je voert de oefening als volgt uit. Je zorgt ervoor dat je met beide benen stevig op een matje staat. Vervolgens laat je jezelf naar voren zakken en pak je met je handen de mat vast.

Het is belangrijk dat je benen en rug recht blijven terwijl je deze oefening uitvoert. Als het is gelukt om de houding aan te nemen, is het de bedoeling dat je rustig door je neus in en uit ademt. Ook moet je ervoor zorgen dat je deze houding een tijdje aanhoudt. Ikzelf probeer deze houding tenminste één minuut aan te houden. Als ik klaar ben met deze oefening kom ik langzaam overeind en schud mijn lichaam nog even los.

Kleermaker zit in de lucht.

Deze oefening is best lastig om uit te voeren. Dit komt omdat je je lichaam namelijk van de grond moet tillen. Hoe dan ook je voert de oefening als volgt uit.

Ten eerste zorg je ervoor dat je in een kleermaker zit gaat zitten. Vervolgens is het de bedoeling dat je je handen naast je op de mat zet en je lichaam omhoog drukt. Als dit gelukt is, is het de bedoeling dat je deze houding zo lang mogelijk aanhoudt. Als je net bent begonnen met deze oefening, zal je merken dat het erg lastig is om je lichaam van de mat af te krijgen. Je zal echter merken dat het steeds makkelijker gaat naarmate je de oefening steeds vaker uitvoert.

Als je klaar bent met deze oefening, is het de bedoeling dat je langzaam weer op de mat gaat zitten in de kleermaker zit. Als dit gelukt is kan je langzaam overeind komen om je lichaam nog even lekker los te schudden.




Benen gestrekt in de lucht

Ook dit is een oefening om de kracht in je armen toe te laten nemen. Je voert hem als volgt uit. Ten eerste zorg je ervoor dat je beide benen gestrekt op de grond liggen. Vervolgens is het de bedoeling dat je je handen naast je lichaam plaatst en je lichaam langzaam optilt. Het is heel belangrijk dat je benen hierbij recht blijven.

Als het je gelukt is om deze houding aan te nemen, is het de bedoeling dat je deze zo lang mogelijk aanhoudt.

In het begin zal dit heel erg zwaar zijn, maar als je de oefening vaker uitvoert zal je merken dat het steeds makkelijker gaat. Daarom raad ik je ook aan om deze oefening dagelijks uit te voeren.




Als je klaar bent met de oefening, is het de bedoeling dat je langzaam weer op de mat terecht komt. Als dit gelukt is,  blijf ik meestal nog even zitten. Daarna kom ik langzaam weer overeind en schud ik mijn lichaam nog even lekker los.

De boogschutter

Je moet deze oefening als volgt uitvoeren. Je zorgt ervoor dat je met beide benen stevig op de mat of op de grond staat. Als dit gelukt is, is het de bedoeling dat je je benen een beetje uit elkaar haalt.

Vervolgens zorg je ervoor dat je rug recht is en dat je recht vooruit kijkt. Als dit allemaal gelukt is, doe je net alsof je een pijl en boog aanspant.

Het is belangrijk dat je de houding van een aangespannen boog even aanhoudt. Als je klaar bent met deze oefening houd ik ervan om mijn benen langzaam tegen elkaar aan te zetten. Vervolgens hou ik ervan om mijn lichaam nog even los te schudden.

Hier vind je een een leuk artikel wat uiteenzet hoe je nog meer uit je dru yoga sessie kan halen.

De strijder

Deze houding moet je als volgt uitvoeren. Ten eerste zorg je ervoor dat je met beide benen stevig op een matje staat. Als dat gelukt is, is het de bedoeling dat je  je arme uit elkaar spreidt en langzaam door je knieën buig. Ook is het belangrijk dat je je gezicht strak vooruit houdt.

Als dit gelukt is, is het de bedoeling dat je deze houding zo lang mogelijk aanhoudt. Ikzelf ga soms zo ver dat ik één hele minuut in deze houding blijf staan.

Als ik klaar ben met deze oefening, zorg ik ervoor dat ik weer op de mat ga staan. Als dit gelukt is, schud ik mijn armen en benen nog even lekker los. Daarna kan ik rustig verder gaan met mijn dagelijkse bezigheden.

Dit artikel zet uiteen wat de effecten van deze vorm van yoga zijn op je lichaam.




De korpshouding

Deze oefening is perfect om uit te voeren aan het einde van een sessie. Je voert deze oefening namelijk als volgt uit.

Je zorgt ervoor dat je volledig gestrekt op een matje ligt. Daarna sluit je je ogen en probeer je aan helemaal niets te denken. Als je deze oefening voor de eerste keer uitvoert, zal je merken dat jet best lastig is om aan helemaal niets te moeten denken. Maar naarmate je deze oefening steeds vaker uitvoert, zal je merken dat het steeds makkelijker gaat.

Ikzelf hou deze houding lekker lang aan. Dat komt omdat ik merk dat ik als het ware ga mediteren als ik deze houding aan heb genomen.

Als ik klaar ben met deze oefening, kom ik langzaam overeind en schud ik me nog even lekker los.

Als dat gelukt is, schud ik mijn lichaam nog even lekker los en ga vervolgens verder met mijn dagelijkse bezigheden.

Ik hoop dat je dankzij dit artikel meer te weten bent gekomen over dru yoga. Ook hoop ik dat je de oefeningen die in dit artikel zijn behandeld ook zelf uit gaat voeren.

Lees meer artikelen over yoga

Hieronder vind je nog een paar leuke artikelen om te lezen.

Ik weet bijna zeker dat wanneer je begint met yoga je maar één vraag hebt: Wat zijn nou makkelijke oefeningen om uit te voeren? Nou in dit artikel lees je er een paar die je zo uit kan voeren.

Wist je dat power yoga ervoor zorgt dat je nog meer uit je sessie haalt en hierdoor nog lekkerder in je vel zal zitten? Als je benieuwd bent naar wat meer informatie over power yoga moet je dit artikel zeker lezen.

Wil je weten wat yoga nou precies is en wat je allemaal aan hebt? Dan moet je dit artikel zeker lezen.

In dit artikel lees je alles over hatha yoga. Snel lezen dus.

Ben je benieuwd naar de vele verschillende soorten yoga die er allemaal bestaan? Dan moet je dit artikel zeker even lezen. Ik weet zeker dat je een paar soorten ontdekt die je nog niet kende.