Een transcendente diepte meditatie voer je op deze manier uit

transcendente diepte meditatie

Er bestaan heel veel vormen van mediteren. Een van deze vorm is de transcendente diepte meditatie. Hoewel veel mensen al van deze term hebben gehoord, is het voor velen nog een onbekende term. Daarom heb ik dit artikel geschreven om uit te leggen wat deze vorm van mediteren inhoudt  en hoe je hem uit moet voeren. Laten we dus maar snel beginnen.

Ik begin dit artikel met een korte uiteenzetting over wat de diepte meditatie precies is.

Wat is een transcendente diepte meditatie?

Wat is een transcendente diepte meditatie

Een transcendente meditatie is een meditatie waarin je je helemaal afsluit van de gehele buitenwereld. Dit zorgt ervoor dat je je helemaal kan ontspannen.

Omdat je bij deze oefening langzaam door je neus in en uitademt, wordt je je steeds bewuster van het hier en nu. Dit zorgt er ook voor dat je veel minder last hebt van stress.




In steeds meer onderzoeken komt duidelijk naar voren dat mensen die aan mediteren doen veel minder last hebben van werkstress en spanningen.

Als je wilt weten hoe je deze vorm van mediteren zelf uit moet voeren, kan ik je aanraden om vooral door te blijven lezen.

Hieronder geef ik je namelijk een uiteenzetting over hoe je de meditatie zelf uit moet voeren.

Hoe voer je deze meditatie uit?

Hoe voer je deze meditatie uit

Ten eerste is het heel erg belangrijk dat je voor jezelf een plekje uitzoekt waar je niet gestoord zal worden. Dit is het erg belangrijk omdat je namelijk niet afgeleid mag worden tijdens deze meditatie.

Hieronder vind je een video die je tekst en uitleg geeft over deze meditatie.

Als je deze plek hebt gevonden is het belangrijk dat je een lekkere stoel uitzoekt waar je makkelijk in kan zitten.

Vervolgens neem je plaats in deze stoel. Als je eenmaal lekker zit, is het belangrijk dat je je rug recht houdt. Vervolgens leg je je handen ontspannen op je bovenbenen en sluit je je ogen.

Nu is het belangrijk dat je langzaam door je neus in en uitademt. ik hou ervan om lekker diep in te ademen en volledig uit te ademen. Op deze manier worden mijn longen ook helemaal geleegd.

Een makkelijke manier om heel diep in te ademen, is door vanuit je onderbuik in te ademen.

Als je de meditatie doeg uitvoert, zal je merken dat je na een tijdje helemaal ontspannen bent. Ook maak je je even geen zorgen over je dagelijkse sleur.

Ikzelf vind het altijd een zeer fijn gevoel.

Ik hoop dat je nu een duidelijk beeld hebt over hoe je deze meditatie uit moet voeren.

Er blijft echter nog één vraag onbeantwoord.

Hoe lang moet je de meditatie aanhouden?

Dit is een hele goede vraag en het verschilt per persoon. De ene persoon kan, zeker in het begin, maar een paar minuten stil blijven zitten. De gevorderde persoon kan deze meditatie mogelijk één uur volhouden. Als je net begint met mediteren, kan ik je aanraden om tien minuten te mediteren. Op die manier raak je namelijk gewend aan het idee om te mediteren en even aan helemaal niets te denken.

Als je een gevorderde mediteerder bent, kan je natuurlijk een langere sessie aan houden.

Als je klaar bent met de meditatie hou ik ervan om mijn lichaam nog even lekker los te schudden. Dit zorgt ervoor dat ik alle stress als het ware van me afschud.

Ik hoop dat je nu weet hoe je een transcendente diepte meditatie uit moet voeren. Ik sluit dit artikel af met een paar handige tips die je kunnen helpen om nog meer uit je meditatie te halen.

Laatste tips

Laatste tips

Mediteer op een vast moment.

Het is heel erg belangrijk dat je op een vast moment op de dag mediteert. Het is namelijk heel moeilijk om telkens op een willekeurig moment te mediteren.

Daarom raad ik je aan om voor jezelf een vast moment af te spreken op welk moment je gaat mediteren.

Dit zorgt er niet alleen voor dat je rustig de tijd neemt om lekker te mediteren, maar dat je je er ook helemaal aan over kan geven.

Ikzelf hou ervan om in de avond te mediteren. Dit zorgt ervoor dat ik na de meditatie lekker kan gaan slapen.

Probeer ook eens met andere mensen te mediteren

Sommige mensen geven aan dat ze ook heel erg goed kunnen mediteren met andere mensen. Ikzelf heb dit nog niet gedaan en kan je er dus geen duidelijk antwoord op geven.




De mensen die ik heb gesproken over samen mediteren, zijn er zeer enthousiast over en willen nooit meer anders. Ze geven aan dat ze hierdoor dieper kunnen mediteren. Ook geven ze aan dat ze aan het einde van de meditatie de ervaringen met elkaar kunnen delen.

Toch wil ik je uitdagen om eens samen met iemand anders te gaan mediteren. Hierdoor kan je kijken of het je helpt om beter te mediteren. Indien dit niet het geval is, moet je er ook meteen mee stoppen.

Zorg voor een aangename temperatuur

Het is heel erg belangrijk dat je het tijdens de meditatie niet koud hebt. Wanneer je het koud hebt, zal je namelijk sneller af worden geleid dan wanneer je het lekker warm hebt.

Daarom zorg ik er altijd voor dat mijn verwarming lekker aan staat als ik ga mediteren. Op deze manier heb ik het namelijk nooit koud tijdens een meditatie.

Ik raad je aan om de verwarming ongeveer 30 minuten voor de meditatie aan te zetten. Op die manier weet je namelijk zeker dat het lekker warm is als je gaat mediteren.




Ik hoop dat je wat hebt aan deze afsluitende tips. Ook hoop ik dat dit artikel je meer heeft geleerd over hoe je een transcendente meditatie uit moet voeren.

Hier vind je een interessant artikel over deze meditatie.

Achter deze link bespreken mensen in een foum hun ervaringen over deze meditatie.

Lees meer over mediteren

Ontdek hieronder nog een paar interessante artikelen om te lezen.

Als je een duidelijke antwoord wilt op de vraag wat een transcendente meditatie eigenlijk is, moet je dit artikel zeker lezen. in het artikel vind je een duidelijk antwoord op deze vraag.

Dit is een artikel wat ik heb geschreven voor mensen die even 10 minuten willen pakken om lekker te ontspannen. In het artikel behandel ik namelijk de 10 minuten meditatie. ik hoop dat deze je helpt om te ontspannen.

De 3 minuten meditatie is ook prima om even lekker te kunnen ontspannen. Hier vind je tekst en uitleg over de uitvoer van deze meditatie.