Een Slaap Meditatie Die Iedereen Uit Kan Voeren Ontdek Het Nu Meteen

slaap meditatie

Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik veel makkelijker in slaap van na een meditatie. Ook heb ik gemerkt dat ik veel dieper slaap dan voorheen. Daarom heb ik besloten om een artikel te schrijven over deze zogeheten slaap meditatie. Ik hoop dat je na het lezen van deze slaap meditatie ook lekkerder kan slapen. Deze meditatie is voor elk niveau geschikt of je nu net begint of al gevorderd bent, iedereen kan hem uitvoeren. Laten we dus maar snel gaan kijken hoe je de meditatie uitvoert.

Hieronder wordt uiteengezet hoe je de meditatie uit moet voeren.

Hoe voer je de slaap meditatie uit?

Hoe voer je de slaap meditatie uit

De uitvoering van deze meditatie is volledig gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

Hieronder vind je een handige video die je kan gebruiken als je deze meditatie uit wilt voeren.

Voor ik ga mediteren zorg ik er eerst voor dat ik mijn tanden heb gepoetst. Hierdoor kan ik na de meditatie meteen mijn bed in duiken om te gaan slapen. Als ik mijn tanden heb gepoetst, zorg ik ervoor dat ik in een lekkere stoel of bank kan gaan zitten. Meestal kies ik voor de bank omdat deze lekker zit. Vervolgens zorg ik ervoor dat mijn rug recht is en mijn handen op mijn benen liggen. Nu sluit ik mijn ogen en haal ik langzaam via mijn neus adem. Het is belangrijk dat je bij elke uitademing het woord “ontspan” in je gedachte uitspreekt. Persoonlijk merk ik dat ik hierdoor sneller ontspan.




Als je klaar bent met het uitvoeren van de slaap meditatie, hou ik ervan om mijn lichaam nog even lekker los te schudden.

Vervolgens doe ik de lichten uit en duik ik meteen in mijn bed om te gaan slapen.

Ik hoop dat je nu een idee hebt hoe je de meditatie uit moet voeren. Hieronder geef ik antwoord op een veelgehoorde vraag: Hoe lang moet je mediteren?

Hoe lang moet je mediteren?

Hoe lang moet je mediteren

Dat hangt er helemaal vanaf. Als je ervan houdt om lekker lang te mediteren, moet je dat ook zeker doen. Als je ervan houdt om niet al te lang te mediteren, moet je er ook voor zorgen dat je korte sessies maakt.

Ik ben persoonlijk begonnen met korte sessies van niet meer dan vijf minuten. Toe ik echter merkte dat dit een positieve uitwerking op mij had, heb ik de sessietijd opgeschroefd naar tien minuten.

Ik ben van plan om de sessietijd nogmaals te verhogen naar ongeveer 15-20 minuten.

Nogmaals het maakt dus niet uit hoe lang je de meditatie uitvoert. Het is wel belangrijk dat je een sessietijd neemt die je ook aankan.

Hieronder wil ik graag mijn ervaringen van deze meditatie met je delen.

Mijn ervaringen met deze meditatie

Mijn ervaringen met deze meditatie

Toen ik net begon met het uitvoeren van deze meditatie was ik nogal sceptisch over de werking. Dit kwam voornamelijk omdat ik nog geen idee had van wat me te wachten stond.

Toen ik er echter mee begonnen was, merkte ik al snel de voordelen die het met zich meebrengt.

Zo merk ik ten eerste dat mijn hoofd leeg is als ik uit de meditatie kom. Dit vind ik erg fijn omdat ik vrij veel gedachten door mijn hoofd heb gaan die me zeker wakker kunnen houden.

Tevens merk ik dat mijn lichaam lekker warm wordt als ik aan het mediteren ben. Ook dit vind ik een zeer aangenaam gevoel.

Maar het allerfijnste aan de meditatie vind ik het feit dat ik veel creatiever ben geworden. Ik weet niet of dit komt omdat ik beter en dieper slaap of door de meditatie. Eigenlijk doet het er ook niet toe,  het gaat er namelijk om dat het werkt. Zo ben ik instaat om oplossingen te bedenken voor problemen die ik voorheen nooit zou hebben bedacht.




Mede door de reden die hierboven zijn omschreven, probeer ik nog steeds elke avond een meditatie uit te voeren.

Ik hoop dat je na het lezen van mijn persoonlijke ervaringen ook een slaap meditatie uit wil gaan voeren.

Hieronder geef ik nog een paar tips die je kan gebruiken om het beste uit je meditatie te halen.

Zorg dat het helemaal donker is

Ik heb gemerkt dat ik een veel betere meditatie uit kan voeren als het helemaal donker is. Ook zorgt  de donkere omgeving ervoor dat ik makkelijker in slaap val. Daarom raad ik je aan om ervoor te zorgen dat het ook lekker donker is in je kamer op het moment dat je deze meditatie uit gaan voeren.

Ik doe dit altijd door alle lampen uit te doen en de gordijnen te sluiten.




Zorg voor gemakkelijke kleren

Dit is voor mij een vereiste. Ik vind het namelijk erg zeer vervelend om tijdens de meditatie afgeleid te worden, en al helemaal door mijn kleren. Daarom zorg ik ervoor dat mijn kleren lekker ruim zitten en niet strak aanvoelen. Ik raad je daarom aan om er ook voor te zorgen dat je tijdens je meditatie kleren draagt die niet al te strak zitten.

Zorg voor weinig tot geen afleiding

Ik weet dat ik het hierboven al lichtelijk over het belang van geen afleiding heb gehad, maar ik maak er toch een apart putje van. Dit komt omdat het namelijk heel maar dan ook heel belangrijk is dat je tijdens de meditatie niet af wordt geleid. Ik zorg er altijd voor dat mijn telefoon op stil staat en dat de deur op slot zit. Hierdoor kan er niemand zomaar binnen lopen en me uit de meditatie halen.

Zorg ervoor dat je het lekker warm hebt

Ook dit is niet onbelangrijk. Als je het koud hebt zal je namelijk sneller uit je meditatie komen. Om ervoor te zorgen dat ik het lekker warm heb tijdens de meditatie zorg ik ervoor dat de verwarming lekker open staat. Ik zet deze meestal een halfuur van tevoren aan zodat het lekker warm is als ik ga mediteren. Ik raad je daarom ook aan om de verwarming ook aan te zetten als je gaat mediteren.

Ook kan je ervoor kiezen om een warme trui aan te trekken. Het is echter wel belangrijk dat je niet af wordt geleid door deze trui.

Ik hoop dat je dankzij dit artikel weet hoe je een slaap meditatie uit moet voeren. Ook hoop ik dat je na het lezen van de voordelen die het voor mij heeft besluit om het ook eens te proberen.

Lees meer over mediteren

Lees nog meer over mediteren.

in dit korte artikel leg ik je uit hoe je net zo kan mediteren als de boeddhisten. Ik weet zeker dat je er wat aan zal hebben.

Als je voor de verandering eens een keer een loopmeditatie uit wilt voeren, moet je dit artikel zeker een keer lezen. In het artikel zet ik op een gemakkelijke manier uiteen hoe je een loopmeditatie uit moet voeren.

Helaas vinden veel mensen het moeilijk om dingen los te laten. Daarom heb ik dit artikel geschreven waarin ik je probeer te helpen om dingen los te laten. Ik hoop dat het je kan helpen.

Wil je jezelf leren hoe je een transcendente meditatie uit moet voeren? Zo ja, dan moet je dit artikel zeker lezen. Ik weet zeker dat je er wat aan zal hebben.

Ben je benieuwd hoe het is om bij een volle maan te mediteren? Als dat het geval is, dan moet je dit artikel zeker lezen. Ik hoop dat je hierdoor sneller een volle maan meditatie uit zal gaan voeren.