Een Mindfulness Meditatie Voer Je Zo Uit Ontdek Het Nu Meteen

mindfulness meditatie

Er zijn vandaag de dag erg veel mensen die aan mindfulness doen. Hier ben ik erg blij mee. Dit komt omdat mensen die aan minfulness doen over het algemeen beter in hun vel zitten. In dit artikel leg ik je uit hoe je een mindfulness meditatie uit moer voeren. Ik hoop dat je aan de hand van dit artikel meer kennis opdoet over mindfulness. Laten we maar meteen beginnen.

Hieronder wordt uiteengezet hoe je de meditatie uit moet voeren.

Hoe voer je een mindfulness meditatie uit?

Hoe voer je de meditatie uit

Om de meditatie goed uit te voeren, is het belangrijk dat je er eerst voor zorgt dat je goed gaat zitten. Het is namelijk de bedoeling dat je of op een bank of op een stoel gaat zitten.

Hier vind je een handige video die je begeleidt tijdens de meditatie.

Als je eenmaal de beste plek hebt gevonden voor de meditatie, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je rug recht is. Vervolgens plaats je je handen op je onderbenen en sluit je je ogen.

Nu adem je langzaam door je neus in en uit. Het is belangrijk dat je tijdens de meditatie over niets gaat oordelen of nadenken. Je moet namelijk dichter bij jezelf komen.




Ikzelf probeer ervoor te zorgen dat ik de meditatie ongeveer 20 minuten per sessie uitvoer. Per dag heb ik twee sessies ingepland. Eentje in de ochtend en eentje in de avond. Dit brengt mijn totaal op 40 minuten mediteren.

Nu je een idee hebt over de uitvoering van de meditatie, is het tijd om te kijken naar hoe vaak je de meditatie uit moet voeren.

Hier vind je geluidsbestanden die je kan gebruiken tijdens een meditatie.

Hier vind je 10 handige apps die je kan gebruiken om te mediteren.

Hoe vaak moet je mediteren?

Hoe vaak moet je mediteren

Persoonlijk raad ik je aan om dagelijks te gaan mediteren. Dit zorgt er namelijk voor dat je je steeds beter zal gaan voelen. Hierdoor ben je instaat om om te gaan met zelfs de meest moeilijke momenten in het dagelijkse leven.

Ook heb ik  gemerkt dat dagelijks mediteren ervoor zorgt dat je steeds creatiever wordt en ook nog eens rustiger wordt.

Dit komt omdat je niet meer in het verleden blijft hangen maar juist naar de toekomst kijkt. Dit zorgt ervoor dat je weinig wraakgevoelens hebt, of minder snel boos wordt.

Voor mij zijn dit allemaal redenen om ervoor te zorgen dat je ervoor zorgt dat je dagelijks een mindfulness meditatie uitvoert.

Hieronder worden de vele voordelen van een mindfulness meditatie nog eens overzichtelijk weergegeven.

Immuunsysteem

Het is aangetoond dat wanneer je dagelijks een meditatie uitvoert, je immuunsysteem erop vooruit gaat. Als je van jezelf weet dat je erg snel ziek wordt, is het een geweldig idee om eens te beginnen met mediteren.




Hogere pijngrens

Mensen die dagelijks mediteren hebben over het algemeen een hogere pijngrens. Dit zorgt ervoor dat je steeds beter tegen zowel fysieke als geestelijke pijn kan. Voor mij is dit heel erg fijn, omdat ik van mezelf weet dat ik vrij snel kan gaan piekeren over bepaalde dingen.

Lagere bloeddruk

Ook is er onderzoek geweest naar de invloed van mediteren en een hoge bloeddruk. Het is gebleken dat mensen die dagelijks mediteren een veel lagere bloeddruk hebben dan mensen die niet mediteren.

Ik dit vind ik erg fijn. Dit komt omdat ik zelf namelijk een vrij hoge bloeddruk heb. Sinds ik ben gaan mediteren, heb ik gemerkt dat mijn bloeddruk steeds meer onderuit is gegaan.

Meer energie

Ook is gebleken dat mensen die mediteren meer energie hebben. Ook dit vind ik erg fijn, omdat ik meestal vrij lange dagen maak. Daarom is het fijn om over lekker veel energie te beschikken. Dit zorgt er namelijk voor dat ik al mijn taken op een dag allemaal uit kan voeren.

Beter slapen

Het is erg belangrijk dat we allemaal voldoende slaap krijgen. Dit zorgt er namelijk voor dat je meer energie hebt. Over het algemeen wordt aangeraden om tenminste acht uur per nacht te slapen.




Ik heb gemerkt dat sinds ik ben gaan mediteren ik niet alleen sneller in slaap val, maar ook dieper slaap. Hierdoor wordt ik lekker uitgerust wakker en kan ik er weer tegenaan gaan.

Je maakt betere keuzes

Het is bewezen dat mensen die dagelijks mediteren, veel betere keuzes maken. Dit komt omdat deze mensen dankzij de meditatie over een veel betere focus beschikken dan mensen die niet mediteren. Deze focus zorgt er namelijk voor dat ze een situatie als geheel kunnen zien en niet worden geleidt door emoties.

Het verbeterd je relaties met andere mensen

Mensen die mediteren zijn over het algemeen veel socialer dan mensen die het niet doen. Dit zorgt ervoor dat je een betere sociaal leven op kan bouwen door dagelijks te mediteren.

Daarom raad ik je nogmaals aan om ervoor te zorgen dat je dagelijks gaat mediteren.

Het gaat stress tegen

Dit is misschien wel het allerbelangrijkste voordeel van een mindfulness meditatie. Mensen die dagelijks een meditatie uitvoeren, hebben over het algemeen minder last van stress.

Dit zorgt ervoor dat deze mensen ook weer beter in hun vel zitten dan andere mensen.

Hieronder volgen nog een paar manieren om de meditatie nog beter uit te voeren.

Tips voor een betere meditatie

Tips voor een betere meditatie

Zorg dat het donker is

Persoonlijk vind ik het erg fijn om te mediteren is een ruimte die lekker donker is. Op deze manier kan ik me namelijk helemaal ontspannen en wordt ik niet afgeleid door het licht.

Daarom raad ik je aan om ervoor te zorgen dat je de meditatie in een donkere kamer uitvoert. Dit kan je doen door alle lichten en gordijnen dicht te doen.

Zorg voor lekkere kleren

Het is erg belangrijk dat je de meditatie in lekkere kleren uitvoert. Hierdoor heb je minder last van afgeknelde bloedvaten in je benen. Dit is namelijk een zeer vervelend gevoel waardoor je af wordt geleid van de meditatie.

Ikzelf draag altijd weide kleren tijdens mijn meditatie om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt. Ik raad je dan ook aan om hetzelfde te doen.

Ik hoop dat je dankzij dit artikel weet hoe je een mindfulness meditatie uit moet voeren. Ook hoop ik dat je de positieve effecten ervan zal merken.

Lees meer over mediteren

Lees nog meer artikelen.

Voor iedereen die een transcendente meditatie uit wilt voeren, is dit artikel geschreven. Ik weet zeker dat je er wat aan hebt en wat van op zal steken.

De meditatie die in dit artikel wordt omschreven is de adem meditatie. Met deze meditatie weet ik zeker dat je tot rust zal komen na een lange dag werken.

Deze geleide meditatie zal je helpen om van je angstverschijnselen af te komen. Hierdoor zal je met minder angst door het leven gaan.

Ik hou ervan om lekker te slapen en weet bijna zeker dat jij dit ook wil. Daarom heb ik dit artikel geschreven waarin ik een meditatie omschrijf die je zal helpen om lekker in slaap te vallen.

Wil je net zo goed kunnen mediteren als de boeddhisten? Dan moet je dit artikel zeker lezen. Ik weet zeker dat je er wat van opsteekt.