Een Loopmeditatie Moet Je Op Deze Manier Uitvoeren

loopmeditatie

Vandaag kan je een van de makkelijkste en toch een van de beste meditaties leren die er maar bestaat. Het gaat hier om de loopmeditatie. Dit is een meditatie waar je, zoals de naam al doet vermoeden, moet lopen om hem uit te voeren. Deze meditatie is niet alles goed om te ontspannen, maar doet ook wonderen voor je conditie. In dit artikel ga ik je leren hoe je een loopmeditatie uit kan voeren. Laten we dus maar gauw beginnen!

Hieronder wordt uiteengezet hoe je een loopmeditatie uit moet voeren.

Om deze meditatie uit te voeren ben je ten eerste afhankelijk van het Nederlandse weer. Ikzelf hou ervan om te gaan lopen op dagen dat het lekker warm weer is. Dit kan in Nederland gelukkig vaker dan je denkt. Als je je namelijk lekker warm inpakt, zal je merken dat je het lekker warm blijft hebben en zo toch kan lopen.

Als het weer in Nederland echt niet geschikt is om lekker te lopen, is het gelukkig ook mogelijk om een loopmeditatie binnenshuis uit te voeren. Persoonlijk gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar een meditatie in de buitenlucht.

Hoe dan ook als je de keuze hebt gemaakt tussen een loopmeditatie binnenshuis of buitenshuis, is het tijd om hem uit te voeren. Over het algemeen raden de meeste mensen je aan om te gaan mediteren op je blote voeten. Op die manier ben je namelijk beter in staat om ook te aarden.

Wanneer je aan het aarden bent, zal je lichaam beter instaat zijn om de vrije radicalen kwijt te raken.




Ikzelf loop, wanneer ik buiten een loopmeditatie uitvoer eerst naar het park. Dit komt omdat ze daar lekker gras hebben waardoor ik lekker op blote voeten kan lopen zonder last te hebben van een harde ondergrond.

Als ik in het park aangekomen ben, begin ik eerst met een paar rek en strek oefeningen. Deze oefeningen zorgen ervoor dat ik mijn lichaam even helemaal los maak. Daarna ga ik lekker lopen en probeer ik mijn gedachten even op helemaal niets te richten. Door dit proces merk ik dat ik erg goed ontspan en minder stress en spanning ervaar in mijn lichaam.

Aan de hand van mijn stressniveau loop ik wat meer dan een andere keer. Over het algemeen ben ik meestal rond de anderhalf uur aan het lopen. Daarna moet ik natuurlijk ook nog naar huis lopen, maar dat telt even niet mee.

Ik hoop dat je nu een beter beeld hebt over hoe je een loopmeditatie uit moet voeren. Hieronder geef ik je nog een paar tips die je kunnen helpen om nog meer uit de meditatie te halen.




Loop eens met meerdere mensen

Je zal merken dat je vrij snel gewend bent aan het lopen in je eentje. Daarom raad ik je aan om eens met meerdere mensen de meditatie uit te voeren. Op deze manier heb je iemand om tegen te praten en om ervaringen mee te delen. Ikzelf probeer erg vaak om met meerdere mensen deze meditatie uit te voeren. Juist vanwege de hierboven omschreven redenen. Als je merkt dat je toch liever in je eentje aan het mediteren bent, raad ik je ook aan om dit ook te blijven doen. Het is en blijft vooral belangrijk dat je je prettig voelt in de manier waarop je de meditatie uitvoert.

Smeer je goed in

Als het een keer warm weer is in ons land, moet je ervoor zorgen dat je niet verbrand. Dit kan je voorkomen door je goed in te smeren met zonnebrandcrème en om vaak in de schaduw te lopen. Toen ik deze meditatie voor de eerste keer uit ging voeren, was ik dit namelijk vergeten. Dit zorgde ervoor dat ik over een groot deel van mijn lichaam was verbrand. Om ervoor te zorgen dat jij niet verbrand, geef ik je deze tip mee. Als je langer buiten blijft om te lopen, is het verstandig om de crème mee te nemen zodat je je nogmaals in kan smeren.

Draag lekkere kleren

Dit is misschien wel de beste tip die ik je mee kan geven. Als je gaat lopen is het belangrijk dat je de juiste kleren draagt. Als je namelijk de verkeerde kleren draagt, zal je niet lekker kunnen lopen en wordt je ook nog eens afgeleid tijdens de meditatie. Dit zijn dingen die je allebei niet wil hebben. Onder lekkere kleren versta ik kleren die lekker licht zijn en die ook goede verkoeling bieden. Het is namelijk niet de bedoeling dat je het erg warm krijgt tijdens je wandeling.




Ik hoop dat je dankzij dit artikel een beter idee hebt over hoe je een loopmeditatie uit moet voeren. Ik hoop ook dat de afsluitende tips handig zijn en dat ze je helpen om nog meer uit de meditatie te halen.

Hier vind je een leuke en handige video die je meer leert over de loopmeditatie.

Hier en hier lees je nog meer informatie over deze vorm van mediteren.

Lees meer over mediteren

Ontdek hier nog meer leuke artikelen om te lezen.

ik vind het erg jammer om mede te delen dat veel mensen het moeilijk vinden om bepaalde dingen los te laten. Speciaal om die reden heb ik besloten om dit artikel te schrijven. In het artikel leg ik je uit hoe je makkelijker dingen los kan laten.

Dit artikel zal je helpen om op eigen kracht een transcendente meditatie te leren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dit is een artikel waarin ik je iets meer vertel over de volle maan meditatie die je zal helpen om nog meer uit je meditatie te halen dan bij een normale meditatie.

Als je geïnteresseerd bent geraakt in het uitvoeren van een zen meditatie, moet je dit artikel niet aan je voorbij laten gaan. In het artikel geef ik namelijk een aantal handige meditatie oefeningen die je kan gebruiken om tot rust te komen.

Mediteren is niet alleen iets voor volwassenen, kinderen kunnen ook heel goed een meditatie uit voeren. In dit artikel leg ik je uit hoe kinderen kunnen mediteren.