Hoe Kan Ik Mediteren? Ontdek Het Hier

Hoe Kan Ik Mediteren

Steeds meer mensen zien in dat mediteren goed voor je is. Het verminderd namelijk stress en zorgt ervoor dat je je hoofd helemaal leeg maakt. Helaas is het zo dat niet iedereen weet hoe je het beste moet mediteren. In dit artikel wil ik je uitleggen hoe je het beste kan mediteren. Als eerst wil ik je informatie geven over de meditatieruimte en waar deze allemaal aan moet voldoen en vervolgens kijken we samen naar de beste manier om te mediteren. Laten we maar meteen beginnen.

De meditatieruimte

De Ruimte Voor De Meditatie

Hieronder wordt uiteengezet waar je meditatieruimte allemaal aan moet voldoen.

Het aller belangrijkste van je meditatieruimte is dat deze kamer erg rustgevend moet zijn. Zo is het belangrijk dat je niet af wordt geleidt door vervelende geluiden zoals auto’s of vrachtwagens. Ook is het belangrijk dat je je in deze ruimte op je gemak voelt.




Het is mogelijk dat je je ruimte ook aankleedt met allemaal mooie dingen zoals bijvoorbeeld posters en boeddha beelden. Ook is het belangrijk dat je lekker kan zitten is deze ruimte. Dit kan je realiseren door vee kleedjes of kussentjes op de grond te leggen, zodat je hier lekker op kan mediteren.

Sommige mensen kiezen er ook voor om tijdens de meditatie een lekker muziekje op de achtergrond te hebben draaien. Wanneer je dit wilt doen, is het belangrijk dat het om rustgevende muziek gaat en dat je beschikt over de juiste apparatuur om deze muziek op af te spelen.

Nu de meditatieruimte is besproken is het tijd om te kijken naar de beste manier om te mediteren zodat je de positieve effecten hiervan ervaart.

Hoe dien je te mediteren?

Hoe Kan Je Het Beste Mediteren

Hieronder wordt uiteengezet hoe je het beste kan mediteren.

Ook vind je hier een handige video die je wat meer verteld over mediteren.

Als het goed is beschik je nu over een goede ruimte waarin je in alle rust kan mediteren. Wanneer dit niet het geval is, raad ik je aan om er eerst voor te zorgen dat deze ruimte helemaal in orde is voordat je verder gaat.

Wanneer je ruimte in orde is, is het tijd om te beginnen met de meditatie.

Wanneer je wilt gaan mediteren is het belangrijk dat je lekker ruime kleren aanhebt zodat je je aders niet samenknijpt. Dit kan namelijk tot vervelende pijn leiden. Wanneer je over de ruime kleren beschikt zorg je ervoor dat je in de ruimte op een kussentje in de kleermakerszit gaat zitten en sluit je langzaam je ogen. Nu zorg je dat je handen in elkaar gestoken boven op je benen rusten en haal je via je neus langzaam en diep adem. Om ervoor te zorgen dat je nergens aan moet denken is het de bedoeling dat je al je aandacht op je ademhaling focust.

Wanneer je het lekker vindt om tijdens de meditatie een muziekje op de achtergrond af te spelen, kan je dat natuurlijk altijd doen. Wanneer je merkt dat je door deze muziek af wordt geleidt, raad ik je aan om te stoppen met het draaien van muziek terwijl je aan het mediteren bent.

Wanneer je net bent begonnen met mediteren is het moeilijk om dit meteen één uur vol te houden. Daarom raad ik je aan om te beginnen met een meditatiesessie van vijf minuten. Wanneer je merkt dat je het lekker vindt om te mediteren kan je ervoor kiezen om de sessietijd te verhogen van vijf minuten naar tien minuten en vanaf daaruit steeds langer.




Ook is het belangrijk om te kijken je het beste resultaat haalt met de meditatie , is dit in de ochtend of toch in de avond?

Zo zijn er mensen die aangegeven dat ze graag in de ochtend een sessie doen omdat ze merken dat dit voor hen het beste effect heeft. Ook zijn er mensen die de voorkeur geven om juist in de avond voor het slapengaan te mediteren zodat ze hierdoor rustiger en beter kunnen slapen. Probeer er achter te komen welke tijd bij jou het beste resultaat geeft. Dit kan je doen door een paar dagen achterelkaar in de ochtend en een paar dagen in de avond te mediteren en te kijken wat je het beste resultaat geeft.

Voordat ik dit artikel afsluit wil je nog iets belangrijks met je delen.

Het komt helaas te vaak voor dat mensen mediteren een kans geven, maar al vrij snel afhaken omdat ze aangeven dat ze er niets van merken om omdat ze simpelweg het geduld niet op kunnen brengen om zolang stil te blijven zitten. Daarom ik je vragen om, wanneer je er net mee begint, een doel voor jezelf te stellen dat je minimaal elke dag een sessie uitvoert en dit voor één of twee maanden volhoudt en pas hierna kijkt of het voor jou een positieve uitwerking heeft of niet. Met andere woorden: geef het een eerlijke kans.




Hieronder volgt nog een korte samenvatting van de belangrijkste punten in dit artikel:

Zorg voor de juiste ruimte

Het belangrijkste van je ruimte is dat deze je vooral niet moet storen en afleiden tijdens je meditatie.

Zorg voor ruime kleren tijdens het mediteren

Het is belangrijk dat je tijdens de meditatie over ruime kleren beschikt zodat je benen niet samentrekken.

Geef het een kans

Dit is zeker het belangrijkste wat ik je mee wil geven. Geef mediteren een serieuze kans om te slagen. Voor het zelfde geld merk je dat je je er een stuk beter door gaat voelen.

Ik hoop dat dit artikel je meer heeft geleerd over hoe je moet mediteren en ik hoop dat je het een eerlijke kans van slagen wilt geven.

Lees meer over mediteren

Lees nog meer artikelen.

Het zal je verbazen, maar het is zeker mogelijk om ook in je bed te mediteren. Toen ik dit las, moest ik het artikel gewoon even lezen. De bevindingen heb ik genoteerd in dit artikel. Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik.

Ben je benieuwd naar de verschillende vormen die er allemaal bestaat binnen de meditatie? Ik heb flink wat onderzoek verricht en heb mijn bevindingen opgeschreven in dit artikel. Ik hoop dat je er net als ik wat aan hebt.

Aangezien we allemaal Hollanders zijn, willen we zo veel mogelijk dingen gratis. Daarom heb ik dit artikel geschreven met daarin een paar oefeningen die je zonder hulp van andere of materialen uit kan voeren. Met andere woorden het zijn gratis oefeningen!

Dat mediteren goed voor je is, wisten we natuurlijk allang, maar wat precies de voordelen zijn, is voor veel mensen nog onduidelijk. Daarom heb ik besloten om dit artikel te schrijven met daarin een duidelijk uiteenzetting over de vele voordelen van mediteren.

Vandaag de dag leven we in het moderne tijdperk wat inhoudt dat we gebruik kunnen maken van technologie om ons te helpen. Een van de manieren om dat voor elkaar te krijgen is door gebruik te maken van apps. In dit artikel behandel ik een paar handige apps die je kunnen helpen bij een geleide meditatie.