5 Minuten Meditatie Die Echt Iedereen Uit Kan Voeren

5 minuten meditatie

Als je even snel een korte meditatie uit wilt voeren, is de 5 minuten meditatie een perfecte keuze. Deze meditatie neemt, zoals de naam als doet vermoeden, niet meer dan 5 minuten van je tijd in beslag. In dit artikel leg ik je uit hoe je deze meditatie uit moet voeren. Laten we dus maar snel beginnen.

Hoe voer je deze meditatie uit?

Hoe voer je deze meditatie uit

Om deze meditatie uit te voeren heb je niet meer dan 5 minuten nodig. Ikzelf voer deze meditatie altijd als volgt uit. Ten eerste zorg ik ervoor dat ik ergens rustig kan zitten. Meestal kies ik ervoor om op een lekkere zachte stoel te gaan zitten.

Hier vind je een handige video die je meer verteld over deze meditatie.

Als ik deze stoel eenmaal heb gevonden, is het belangrijk dat ik  mijn ogen sluit en mij handen rustig ontspannen naast me neerleg.

Vervolgens is het de bedoeling dat je je ogen sluit en langzaam door je neus in en uit ademt.

Het is de bedoeling dat je dit vijf minuten vol weet te houden, nou is dit niet zo moeilijk als he het een paar keer hebt gedaan.




Ik hoop dat je nu een duidelijke beeld hebt gekregen over hoe je een vijf minuten meditatie uit moet voeren.

Hieronder geef ik een paar locaties aan waar je deze meditatie allemaal uit kan voeren.

Waar kan je de 5 minuten meditatie allemaal uitvoeren?

Waar kan je de 5 minuten meditatie allemaal uitvoeren

Thuis

Dit is natuurlijk de meest voor de hand liggende locatie. Als je namelijk thuis ben, weet je zeker dat je een lekkere comfortabele stoel kan vinden en dat je bijna niet gestoord zal worden.

Ik hou ervan om deze meditatie uit te voeren als ik thuis aankom van een lange dag werken. Ook kan je deze meditatie snel uitvoeren als je net opstaat.

Trein

Deze meditatie kan je ook super makkelijk uitvoeren in de trein. Wel is het hierbij belangrijk dat je kan zitten.

Als je eenmaal een plekje hebt gevonden, sluit je simpelweg je ogen en probeer je even aan helemaal niets te denken.




Ik moet zeggen dat het een stuk moeilijker is om je in de trein te concentreren. Een makkelijke manier om dit wil voor elkaar te krijgen, is door in de stilte coupe te gaan zitten.

Bus

Net als in de trein kan je deze meditatie ook zeer goed in de bus uitvoeren.

Ook hierbij is het erg belangrijk dat je kan zitten en niet hoeft te staan. Als je eenmaal een zitplaats hebt gevonden, is het de bedoeling dat je de meditatie houding aanneemt en je ontspant.

Als je na vijf minuten je ogen weer opendoet, zal je merken dat je volledig ontspannen bent.

Ik ook dat je nu een paar goede ideeën hebt gekregen over waar je deze meditatie allemaal uit kan voeren.

Hieronder geef ik aan wat je eigenlijk aan deze meditatie hebt.

Wat heb je aan deze meditatie?

Wat heb je aan deze meditatie

Je komt tot rust

Dit is misschien wel de belangrijkste reden waarom mensen deze meditatie uit gaan voeren.

Vandaag de dag hebben we het steeds drukker en drukker. Hierdoor hebben we weinig tijd om te ontspannen.

Daarom is deze meditatie een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat je even kan ontspannen.

Je concentratie gaat omhoog

Steeds meer onderzoeken laten zien dat mensen die mediteren een veel beter concentratievermogen hebben dan mensen die niet mediteren.

Dit komt omdat je hersenen zich op de een of andere manier openstellen voor creatief denken.

Als je je concentratie wil verhogen, kan ik je aanraden om deze meditatie dagelijks uit te gaan voeren.




Ikzelf kan uit ervaring spreken dat het echt werkt als je je concentratie wilt verhogen.

Je wordt creatiever

Ook geven steeds meer onderzoeken aan dat je creatiever wordt wanneer je veel mediteert.

Nog een reden om ervoor te zorgen dat je deze meditatie dagelijks uit gaat voeren.

Ook nu kan ik beamen dat dagelijkse meditaties zeker bijdragen aan creatiever denken. Hoe dit precies komt weet ik niet, maar dat het echt werkt weet ik zeker.

Je bent minder snel gestrest

Ook dit is een belangrijke reden om te gaan beginnen met mediteren. Vandaag de dag hebben we het allemaal erg druk en raken we steeds eerder overwerkt dan vroeger.

Om ervoor te zorgen dat jou dit niet overkomt, kan het helpen om dagelijks te gaan mediteren.

Ik moet zeggen dat ik een stuk relaxer ben geworden nadat ik ben gaan mediteren. Hierdoor kan ik de dingen een stuk makkelijker verwerken en een plekje geven.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel een beter beeld hebt gekregen hoe je een 5 minuten meditatie uit moet voeren.

Ook hoop ik dat je wat aan de tips hebt gehad.

Hier vind je nog een handig artikel met tekst en uitleg over deze meditatie.

Als je op deze link klikt, vind je een kleine uitleg om deze meditatie uit te voeren.

Lees meer over mediteren

Lees nog meer handige artikelen om te mediteren.

Dit artikel heb ik speciaal geschreven voor de mensen die opzoek zijn naar de manier hoe ze een transcendente diepte meditatie uit moeten voeren. In het artikel zet ik op een makkelijke manier uiteen hoe deze meditatie uitgevoerd moet worden.

In dit artikel geef ik een kort en bondig antwoord op de vraag: wat een transcendente meditatie eigenlijk is. Ook hoop dat je na het lezen van dit artikel een antwoord hebt gevonden op je vraag.

In dit artikel lees je alles over de 10 minuten meditatie. Het is een meditatie die ervoor zorgt dat je binnen 10 minuten volledig ontspannen bent en weer verder kan met je dag.

Als je net iets minder tijd hebt dan 10 minuten, kan je ook de 3 minuten meditatie gebruiken om even lekker te kunnen ontspannen.