Burnout Duizeligheid: Ontdek Hier Hoe Je Ermee Omgaat

burnout duizeligheid

Er zijn mensen die aangeven dat ze een duizelig gevoel krijgen wanneer ze last hebben van een burnout. Dit is uiteraard zeer vervelend en ze willen dat dit ophoudt. Dit heeft mij geïnspireerd om een artikel te schrijven over de burnout duizeligheid. Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel instaat bent om ervan af te komen. Laten we dus maar meteen gaan kijken naar de tips in dit artikel.

Ten eerste wil ik even stilstaan bij het ontstaan van een duizelig gevoel. Dit kan je namelijk helpen met het vinden van een goede oplossing.

Hoe  ontstaat duizeligheid precies?

Hieronder zet ik uiteen hoe duizeligheid ontstaat.

In het kort heeft duizeligheid te maken met een verstoring van je evenwichtsorgaan.

We kennen allemaal wel dit gevoel, zeker wanneer we veel en snel rondjes achter elkaar hebben gedraaid.

Ook duizeligheid een veel serieuzere oorzaak hebben dan het draaien van rondjes.

Zo is het ook mogelijk dat het ermee te maken heeft dat je evenwichtsorgaan ontstoken is of dat de buisjes in het evenwichtsorgaan verstopt zijn.

Wanneer je merkt dat je ineens veel meer last hebt van duizeligheid, raad ik je aan om een afspraak te maken bij de dokter.

Je dokter kan namelijk kijken wat de oorzaak is en hoe je ervan af kan komen.

Ook zijn er dingen die je zelf kan ondernemen om ervoor te zorgen dat je van de duizeligheid afkomt.

Deze zal ik hieronder behandelen.

Hoe kom je van de duizeligheid af?

Hieronder zet ik een paar tips op een rijtje die je kunnen helpen om van de duizeligheid af te komen.

Hou je ogen dicht

Het draaierige gevoel zal vanzelf wel ophouden als je even je ogen dicht houdt. Wanneer je je ogen dicht doet, zal alles even stoppen met draaien en verdwijnt de duizeligheid vanzelf.

Ook kan je als het ware gaan mediteren om van het vervelende gevoel af te komen.

Wanneer je gaat mediteren focus je je namelijk even helemaal nergens meer op.




Mediteren doe je als volgt:

Ten eerste zorg je ervoor dat je in een ruimte bent waarin je niet of nauwelijks gestoord zal worden. Wanneer je deze ruimte eenmaal hebt gevonden, is het belangrijk dat je een lekkere plek vindt om te mediteren.

Mijn voorkeur gaat meestal uit naar de bank, omdat deze lekker zit en omdat deze me goed ondersteunt.

Vervolgens pak ik mijn telefoon en stel de stopwatch in op 10 minuten.

Wanneer deze loopt, doe ik mijn ogen dicht en denk ik even aan helemaal niets. Terwijl je dit doet, zal je merken dat je tot rust komt en dat de duizeligheid verdwijnt.

Als je merkt dat mediteren goed werkt tegen de duizeligheid, raad ik je aan om het dagelijks te doen.

Ga liggen

Dit is ook een goede manier om van het vervelende gevoel af te komen.

Wanneer je merkt dat je duizelig wordt, raad ik je aan om even te gaan liggen. Dit zorgt ervoor dat je evenwichtsorgaan genoeg tijd heeft om te herstellen.




Ook kan je tijdens het liggen ervoor kiezen om je ogen te sluiten. Dit zal ervoor zorgen dat je nog sneller herstelt van het draaierige gevoel.

Drink wat water

Water is ook een goede manier om te herstellen van het draaierige gevoel. Ik raad je dan ook aan om tenminste één glas water te drinken als je draaierig wordt.

Dit zal ervoor zorgen dat het gevoel weg zal gaan.

Ook is het belangrijk dat je gedurende de dag voldoende water drinkt. Over het algemeen raad men ons aan om tenminste 1 liter water per dag te drinken.

Ik probeer dit ook te doen en meestal merk ik dat het me nog lukt ook.

Als je voldoende water drinkt zal je niet alleen minder snel duizelig worden, maar voel je je ook een stuk beter.

Tevens heb ik gemerkt dat ik mijn gewicht ook op peil kan houden wanneer ik voldoende water drinkt gedurende de dag.

Ontspan

Ook dit is een belangrijk punt wanneer je van de duizeligheid af wilt komen.

Ik raad je dan ook aan om ervoor te zorgen dat je voldoende ruimte krijgt om lekker te ontspannen.




Ik hou ervan om lekker een goed boek te lezen. dit zorgt ervoor dat ik even aan niets moet denken.

Ook helpt het wanneer ik een blokje ga wandelen.

Ik weet niet hoe het komt, maar wanneer ik terug kom na een lekkere wandeling voel ik me altijd weer een stuk beter.

Daarom raad ik je ook aan om een lekker blokje te wandelen als je wilt ontspannen of wanneer je draaierig bent.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel over de burnout duizeligheid een beter idee hebt over de verschillende manieren om ervan af te komen.