Burn Out En Voeding: Wat Kan voeding Betekenen Voor Een Burn Out?

burn out voeding

Je zou het niet meteen zeggen, maar je voeding is van groot belang op het bestrijden van een burn out. Omdat veel mensen op de hoogte zijn van dit feit, heb ik besloten om een artikel te schrijven met daarin een paar punten waar je rekening mee moet houden. Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel instaat bent om de juiste voeding te kiezen om van de burn out af te komen. Laten we dus maar meteen beginnen.

Ik deel dit artikel op in twee onderdelen.

Het eerste onderdeel bevat voedingsmiddelen die je het beste kan laten staan. Het tweede deel bevat voedingsmiddelen die je juist moet eten om van de burn out af te komen.

Wat moet je laten staan?

Hieronder zet ik de voedingsmiddelen voor je op een rijtje die je het beste kan laten staan.

Cafeïne

Veel mensen kunnen niet zonder een lekker kop koffie in de ochtend. Ik hoor hier zeker bij. Hoewel het je een lekker opgewekt gevoel geeft, heeft koffie ook een negatief karakter. De werkzame stof in de koffie: cafeïne, kan er namelijk voor zorgen dat een burn out niet over gaat.

Daarom raad ik je aan om te kijken of je misschien zonder koffie kan wanneer je een burn out hebt.

Ik weet dat dit voor veel mensen erg moeilijk is om te realiseren. Maar wanneer het je lukt ben je al een stap op weg in de goede richting. Namelijk het herstel van een burn out.

Suiker

Suiker is ook een stof die je zeker opzij moet zetten. Dit komt omdat suiker ervoor zorgt dat je bloedsuiker spiegel snel stijgt en ook weer snel daalt. Dit kan ervoor zorgen dat het erg moeilijk is om uit een burn out te komen.

In plaats van suiker kan je kijken of je gewoon koolhydraten zou kunnen eten. Deze komen van nature voor in aardappelen en bonen.




Wanneer je dit voor elkaar kan krijgen, ben je alweer een stap op weg in de goede richting.

Alcohol

Alcohol is ook een stof die je maar even kan laten staan als je wilt herstellen van een burn out. Dit komt omdat alcohol je een tijdelijk goed gevoel geeft. Als het echter uit is gewerkt, zal je je weer minder lekker voelen.

Het kan gebeuren dat je dus een verslaving op gaat bouwen voor alcohol. Dit is iets wat je ten alle tijden moet zien te voorkomen.

Als je ergens mee zit raad ik je aan om het niet weg te drinken, maar om met goede vrienden te praten. Je zal merken dat dit ook erg oplucht en dat je je ook goed zal voelen.

Nicotine

Nicotine is ook een bekende stof die veel mensen gebruiken om tot rust te komen. Echter is het ook een stof die je maar beter kan laten liggen.

Ik weet dat het erg moeilijk is om de sigaret vaarwel te zeggen, maar je hebt er erg veel aan.

Ten eerste is roken erg ongezond voor je en kost het ook nog eens erg veel geld.




Tevens zorgt het er ook voor dat de kans op het ontstaan van een burn out toeneemt. Ook kom je moeilijker van een burn out af als je gaat roken.

Dit komt omdat je als het ware van de nicotine afhankelijk wordt om te ontspannen. Daarom raad ik je aan om ervan af te blijven.

Verzadigde vetten

Ook dit is een stof waar je ten alle tijden vanaf moet blijven.

Verzadigde vetten zorgen er niet alleen voor dat je in gewicht toeneemt, maar dat je ook een burn out kan krijgen.

Daarom raad ik je aan om te kijken of je misschien wat minder verzadigde vetten kan eten en meer onverzadigde vetten.

Deze laatste groep zijn juist weer gezonde vetten die je lichaam nodig heeft om te kunnen overleven.

Je vindt deze laatste soort vetten voornamelijk in vette vis en in bepaalde noten.

Ik hoop dat je nu een idee hebt van de voeding die je het beste kan laten staan. Hieronder kijken we verder naar de voedingsmiddelen die je juiste wel op je bord moet hebben.

Wat moet je wel eten?

Hieronder zet ik uiteen wat je juist wel mag hebben aan voeding om van de burn out af te komen.

Groenten

Men zegt niet voor niets dat groente erg gezond voor je zijn. Als je van een burn out af wilt komen, kan je namelijk niet zonder flink wat groente op je bord.

Daarom raad ik je ook aan om ervoor te zorgen dat je voldoende verse groenten op je bord hebt liggen.

Maar wat zijn nou goede groente om te eten?

Broccoli

Broccoli is een erg gezonde groente die je zeker moet eten als je van de burn out af wilt komen. Daarom raad ik je ook aan om hem vooral in grote aantallen op je bord te leggen.

Bloemkool

Bloemkool is net als broccoli erg goed voor je. Mede om die reden raad ik je aan om flink wat bloemkool op je bord te leggen.

Fruit

Fruit is net als groente onmisbaar als je van de burn out af wilt komen. Daarom raad ik je vooral aan om flink wat fruit te eten.

Fruit is vooral goed omdat er erg veel vitamine C in zit. Dit komt omdat vitamine C een goede antioxidant is die ervoor zorgt dat schadelijke stoffen geen kans krijgen.

Deze stof zit voornamelijk in een appel en sinaasappels.

Amandelen

Amandelen staan op deze lijst omdat ze belangrijke vetten bevatten. Een van deze vetten is omega-3. Dit is een onmisbaar vet in een goed dieet.




Daarom raad ik je aan om ervoor te zorgen dat je elke week een lekkere zak met amandelen naar binnen werkt.

Hierdoor krijg je voldoende omega-3 binnen om van de burn out af te komen.

Groene thee

Groene thee is een goede manier om ervoor te zorgen dat je van de burn out af kan komen. Dit komt omdat het een aminozuur bevat dat ervoor zorgt dat je je goed voelt.

Uiteraard is het van groot belang dat je lekker in je vel zit als je van de burn out af wilt komen.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel over burn out voeding, instaat bent om op de juiste manier van de burn out af te komen.

Ook hoop ik dat je nu weet welke voeding je juiste moet laten staan en welke je wel mag nemen.