Burn Out En Dan? Hier Kan Je Genoeg Adviezen En Tips Vinden

burn out en dan

Als je ineens te horen krijgt van je huisarts dat je last hebt van een burn out, kan ik me voorstellen dat je schikt. Oké, denk je ik heb een burn out en wat nu? Deze vraag heeft mij geïnspireerd om een artikel te schrijven met daarin een paar handige tips en adviezen die je kunnen helpen om beter met de burn out om te gaan. Laten we er dus maar meteen naar gaan kijken.

Wat volgt er na diagnose burn out?

Hieronder geef ik kort aan wat je allemaal kan doen na de diagnose van een burn out.

Zoek een psycholoog

Een psycholoog kan je helpen om een manier te vinden om van de burn out af te komen. Ik raad je dan ook sterk aan om er een te gaan zoeken.

Wel moet ik erbij zeggen dat een bezoek aan de psycholoog zeer confronterend kan zijn. Dit komt namelijk door het feit dat de psycholoog moeilijke vragen aan je zal stellen over de mogelijke oorzaak van de burn out.

Wel is het zo dat wanneer je deze vragen naar eer en geweten beantwoord de psycholoog een duidelijk beeld heeft van de oorzaak van de burn out.

Praat er met je partner over

Het is ontzettend belangrijk dat je partner weet dat je last hebt van een burn out. Daarom raad ik je ook zeker aan om een goed gesprek te voeren met je partner.

Ook is het van groot belang dat je partner je volledig steunt in het herstelproces van de burn out.




Ik hoop dat je nu een duidelijk beeld hebt over de dingen die je meteen moet doen nadat een burn out vast is gesteld.

Hieronder geef ik nog een paar handige tips die ervoor kunnen zorgen dat je sneller herstelt.

Hoe kan je sneller herstellen van de burn out?

Hieronder deel ik een paar handige tips met je die je kunnen helpen om sneller te herstellen van de burn out.

Zorg voor voldoende rust

Het is van groot belang dat je voldoende rust krijgt wanneer je wilt herstellen van de burn out. Daarom raad ik je aan om ervoor te zorgen dat je voldoende rust krijgt.

Probeer bijvoorbeeld of het mogelijk is om weer lekker 8 uur per nacht te slapen. Veel mensen die een burn out hebben, hebben hier al lang niet meer aan kunnen voldoen.




Ook is het van groot belang dat je voldoende kan ontspannen overdag. Het heeft namelijk geen zin om lekker te slapen en vervolgens de hele dag zeer druk bezig te zijn.

Het is dus belangrijk dat je de balans vindt tussen werk en rust.

Ga wandelen

Het is zeer rustgevend om een lekker blokje om te gaan als je wilt ontspannen.

Tenminste bij mij werkt het altijd zeer ontspannend als ik een lekker blokje om ga. Daarom raad ik je ook aan om hetzelfde te doen.

Als ik een blokje om ga doe ik dit vooral wanneer ik enige spanning of stress ervaar in mijn leven. Ik kan je vertellen dat je meestal na het rondje volledig bent ontspannen.

Ook komt het wel eens bij mij voor dat ik met een nieuw idee op de proppen kom wat ik meteen kan gebruiken.

Rede temeer om het gewoon een eerlijke kans te geven. Als je merkt dat het niet werkt, kan je er altijd mee stoppen. Indien het wel werkt ga je er lekker mee door.

Ga eens mediteren

Een meditatie kan echt wonderen voor je doen als je wilt ontspannen. Dit is ook de reden waarom ik elke avond voor het slapen gaan een lekkere meditatie uit wil voeren.




Ik voer over het algemeen korte sessies uit van niet meer dan 10 minuten. Deze zijn voor mij perfect om lekker tot rust te komen.

Maar er zijn zeer veel mensen die zich afvragen hoe je op de juiste manier een meditatie uit moet voeren. Daarom geef ik je hieronder een korte uitleg van het uitvoeren van een meditatie.

Ten eerste is het van groot belang dat je een rustige kamer uitzoekt waar je door niemand gestoord zal worden tijdens de meditatie.

Als je aan deze voorwaarde hebt voldaan, is het tijd om een geschikte plek in de kamer uit te zoeken. Ik geef altijd de voorkeur aan de bank omdat deze lekker zit. Het is echter ook mogelijk om de meditatie in een stoel op in de lotushouding uit te voeren.

Nu moet je in een ontspannen houding gaan zitten en je ogen sluiten. Wanneer dat gelukt is, adem je langzaam door je neus in en uit en denk je aan helemaal niets meer.

Dit zal ervoor zorgen dat je lekker kan ontspannen en aan helemaal niets moet denken.

Geef yoga eens een kans

Ook yoga is een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat je de kans op het herstel van de burn out kan versnellen.

Daarom raad ik je aan om het gewoon een keer te proberen. Mogelijk kom je er achter dat je er veel aanhebt.

Wel geef ik je de tip mee om een professional te gaan zoeken. Deze kan je namelijk helpen met het vinden van de juiste houdingen om uit te voeren.

Wanneer je namelijk op eigen houtje op zoek gaat naar de juiste houdingen, bestaat de kans dat je de verkeerde houdingen uitvoert of dat je de houdingen op de verkeerde manier uitvoert.

Blijf leuke dingen doen

Het is ontzettend belangrijk dat je leuke dingen gaat doen wanneer je last hebt van een burn out.

Daarom raad ik je ook aan om tijd in je agenda vrij te maken voor deze leuke dingen.

Ik hou er bijvoorbeeld van om met mensen naar een café te gaan om weer eens goed bij te kunnen praten over bepaalde dingen.

Ook heb ik hierboven al aangegeven dat ik van een wandeling hou.

Echter hoeft dit niet te betekenen dat jij ook naar een café moet of moet gaan wandelen.

Wanneer je iets anders leuk vindt om te doen, moet je dit zeker doen.

Ik weet zeker dat je er geen spijt van zal krijgen.

Ik hoop dat je wat hebt geleerd over dit artikel: burn out en dan. Ook hoop ik dat je wat hebt gehad aan de verschillende tips die ik in dit artikel heb behandeld.